Friday, September 09, 2011

::.. Prepaid dikenakan Cukai 6%..SUKEnya (= ..::



Tepat kul 12.00 tengah ari aku dapat SMS dari maxis n celcom

"Dear customer, Purchases of prepaid reloads, prepaid starter/SIM packs will be charged a 6% service tax, effective 9/15/11. Please visit hotlink.com.my"

"Purchases of prepaid reloads, prepaid starter/SIM packs for all telcos will be charged a six percent service tax, effective Sept 15./MSKINI"

oh..baru aku pasan aku pakai prepaid rupanya..aku ingt aku pakai line..:P
perghh..dengan cukai nie bermakna bertambah la lagi perbelanjaan bulanan aku..:( 6% tu...kita banyak OK! ape nak buat nie?????pening2....

tapi kena bayar gak kan...kalau nak guna la...kalau xnak guna biar je xyah topup..:P tp boleh ke?hahaaaaaaa

ok.....biaq fikir positif je, bila perbelanjaan meningkat maka aku kenalah "meningkatkan lagi perniagaan, usaha dan produktiviti diri bukan reproductive system tau!!!so...lepas nie kena la melipatkan diri berganda2 dalam usaha untuk menampung kos hidup y sedia meningkat nie..eh..bukan tu saja doa pn perlu gak..untuk keberkatan..:)

meh...sama2 kita positifkan diri kita dalam mengaharungi hidup nie..orang cakap lepas nie xde la nak gayut2 lagi dah...jimat nya pasal..tp ade alternatif lain la selain bergayut guna tel..sekarang kan ade YM, google live, skype ++++++ y pakai smart phone lagi la senang..cari internet kat mn2 gayut je pakai software y free tu or tukar je plan...agagagagagaaaaaaaaaa

p/s : cam aku slalu wat je...hahaa kita perlu guna selagi benda tu boleh guna dan tak mendatangkan keburukan...betul kan.:) selamat beramal <^|^>


Terbang...terasa bebas sekarang seperti burung layang2.. <3

Sharing Is Caring :)

2 comments:

ME CTCT said...

huhuhu..dgr cter...dlu org prepaid la tanggung tax ni..sekarang dia nk kita tanggung sendiri sbb makin ramai yang bli prepaid..huhu

xthu lah nak epy ke x..mahal sangat lah..hoho


http://khayalan27.blogspot.com/

~:: awE ::~ said...

CTK : aha..ade dengar juga..tp berita tadi ade cakap kewangan belum luluskan apa2 lagi pasal nie...so tunggu je la...tp rasa2 mmg kena 6% gak...bukan ape..lagi ramai org guna prepaid lagi diorang untung..ape y dikatakan dalam berita tadi..heehheee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...