Saturday, March 24, 2012

::.. Big Bang ..::


Wahhh..sekarang aku makin suka ngan group Big Bang nie... Aku start suka Big Bang nie lepas aku tengok Deasung yang xhensem tu..wlpun dia xhensem tp die sngt suka wat org gelak smpai keras perut2..huhu Start aku tengok Family Outing 2008 wlpun dalam FO dia dipanggil "dumb n dumber sibling" ngn Jea Suk, Diorang berdua mmg wat ramai org masuk wat icu, sakit perut tahap kritikal sebab gelak yang terlampau..aggagaa

Meh aku perkenalkan member2 BingBang selanjutnya yang terdiri daripada : GDragon, TOP, Teayang, Deasung, Seungri

G-Dragon
Pertama : G-Dragon a.k.a GD ialah ketua bagi kumpulan BingBang. Nama sebenar GD ialah Kwon Ji Yong. SebenarNya G-Dragon ni diambil semperna nama Jiyong. G=Ji, dan dragon=yong(in korean). Makin aku tengok group nie makin aku nampak terserlahnya die sebagai seorang leader walaupun dia bukan yang paling tua dalam kumpulan ini. Talend die : menyanyi, menari, rapping, beatboxing dan composingg lagu. GD trained bawah YG entertaiment selama 6 tahun sebelum dia debut semenjak umur 12 tahun. Dalam umur yang masih muda GD mempunyai bakat dalam rapping dan composing dan dilamar oleh YG.

Teayang
Teayang atau nama sebenarnya Dong Young Bae. (TY or YB) Teayoung = sun. Nama Jepun dia ialah SoL. TY dan GD, dilatih lama oleh YG entertaiment dan mereka mempunyai pendapat yang berbeza yang boleh dikongsi bersama dan digabung menhasilkan apa yang diasilkan oleh kumpulan BigBang. TY adalah penyanyi utama dan mempunyai suara yang sedap.:)

T.O.P
Yaaaa....seorang yang tinggi dan sexy dan juga Rapper dalam kumpulan BigBang ni adalah T.O.P. Dia paling tua dan nampak berkarisma, disebab itu die boleh berlakon sebagai assasin dalam drama IRIS. Ehem! aku pun minat die gak :P

Deasung
Dia yang suka tersenyum dan membuat orang yang melihat juga tersenyum, die adalah Deasung(DS) atau dipanggil D-Lite. Kerana dia aku minat BigBang. DS diambik selepas audition dan dipanggil "unpretty boy" oleh staff YG. Kemudian DS mempunyai populariti yang tinggi berbanding yang lain, mcm org selalu ckp "ugly duckling turned to be beautiful swan". Eceh..pandai lak aku..:P Aku mmg suka semua pasal DS seperti, senyuman, spontan, diriNya y bodoh, jenaka, trot, semuala! Dan DS sudah tentu mempunyai suara yang unik dan menenangkan

Seungri
AkhirNya, the cute maknae(plh muda), Seungri(SR). seungri=victory dan nama japanNya ialah V.I. SR terkenal dengan tarianNya dan kebanyakan tarian kumpulan BigBang datang dari idea SR. Disebabkan SR y paling muda, dia juga selalu membawa keriuhan dalam kumpulan ini dan dibantu oleh Deasung yang gila2 itu..:P Yang paling bagus SR ini adalah dia sentiasa berkeinginan untuk sentiasa menjadi yang terbaik walaupun dia nampak sombong kadang2..hehehe

Jom Kita Ramai2 sokong depa :)



Sharing Is Caring :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...