Friday, April 01, 2011

::.. Kek Batik Biskut Marie ..::

hahaaa..ni 1st time aku buat kek batik..walaupun ramai orang cakap senang je nak wat tapi bg aku memabg senang la..cz slalu aku nak makan kek coklat je..tp kali nie aku teringin nak makan kek batik..apa lagi cari la kat kedai..maka roomate aku pun menghalang aku membeli kek batik..die cakap senang je buat nnti die bagi reepi...

malam nie aku terlebih rajin n terasa nak makan...tp..bahan xcukup la...butter xda...pikir2 n pikir...kenapa ada jiran klu xgunakan..hehheeeeee aku pun call la si pura minta butter sikit..nasib ada..die pun bagi n aku boleh la wat kek batik resepi aku eh silap...pembetulan yea...resepi pura..main campak2 je...hahahaa

ni resepi pura bagi..aku ikut resepi dia la...


:: 250g butter
:: 2 biji telur
:: 5-6 sudu milo
:: 1/2 tin susu
:: biskut marie

1-cairkan butter
2-pukul telur, milo, susu dalam bekas smpai sebati
3-masakan adunan bersama butter
4-kacau smpai likat dan masukkan biskur marie
5-masukkan dalam bekas dan tekan2 gabi xda ruang udara antara kek2 itu..



nila...resepi pura bagi..tp aku nie terlebih faham..skali semua aku masukkan dalam kuali n kacau..mahu..telur masak dulu...wakakaka
xpe..ni 1st org cakap..1st mana leh wat terus jadi..mesti la ada kenangn2 semasa membuat nya...hahaha
jenuh aku diketawakan oleh roomate aku..wakakakakakakakaaaa
esok boleh bawa g opis bw dak2 opis rasa sikit...n boleh la bgi kat jiran2 yang jauh kat k.L tu...jauh tue..ehehheheeee

apa la rupa kek batik aku tue nnti..hhaaaaaa

jom tengok!!!!!
nie haa..cam nie kot...


p/s: agak2 leh wat jual x??hahahaaaaaaaa nak jual la...kat opismate aku..sehiris 20sen..murah kan...ehehehehe gurau je...bg je diorang makan...wat sedekah....:)

Sharing Is Caring :)

4 comments:

Syuk Ry said...

terase lapa plak bler tgok entry ni..

~:: awE ::~ said...

Syuk Ry : hehe klu nak meh la singgah putrajaya..:P

Naufal Aqli said...

kak sal ! nanti raya buat tau ! aQli nk pi makan ! huhu ~

~:: awE ::~ said...

Aqli : okes..neres...untuk aqli kak salwa wat special...sedap sampai xnak balik..ehehee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...