Sunday, March 25, 2012

::.. Biar Dia Tahu, Aku Tak Kisah ..::

Bismillahirrahmairrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Salam to all readers~ =) Ada sesuatu yang nak shared dari Dr. Cinta

Hehe comeyNya

"Pada aku,
biar dia salah sangka,
biar dia salah anggap,
biar dia salah menduga,
biar dia tahu yang buruk,
sebelum mengharap yang baik-baik.
Kalau dia ikhlas,
dia akan sedia menerima kekurangan yang ada,
dari hanya mengharap yang baik dan sempurna.
Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan
bila dia tak boleh menerima kelemahan dan kekurangan?
Biar dia tahu aku tak pandai itu, aku tak pandai ini.
Biar dia tahu, aku mungkin tak dapat memenuhi expectation dia yang tinggi melangit itu.
Biar dia tahu, aku pernah punya masa lalu, namun aku masih punya masa hadapan.
Biar dia tahu. Biar dia buat keputusan.
Supaya dia tak rasa tertipu, supaya dia tak menyesal kelak.”

"Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya dan Allah takkan bagi. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa." -Trust Him as He knows the best for us :)

so... xkisah la... aku percaya DIA lebih. Aku lebih prefer dilihat tak sempurna dari sempurna dan tahu aku tak tahu itu dan ini.
I'm glad to be me even it's hard to be me. =)

aku copy comment dari yg page Dr.Cinta;

kenapa tak boleh bagitahu?

sebab takut bila kita bagitahu kita akan mengharap dan bila mengharap, kita mesti mengharap yg baik-baik je rite, if pengharapan kita tak seperti yg kita harapkan, kita akan kecewa, sedih, sebenarnya phrase tu adalah utk mengelakkan daripada kita semakin patah hati ;) tak nak kecewa bila bagitahu, cinta tak bersambut, maka, solution nya bagitahu pada DIA, cause DIA maha mendengar~

kadang2 bila kite bagitahu dekat org, kita sentiasa je nak cerita pasal dia, sometimes dah tak gempak dah feeling tu wuwwu, lama-lama, kita dapat rasa feeling tu just a temporary feeling; owh rupanya aku minat je dia, owh rupanya tak delah suka sgt aku ni kat dia, sometimes. sebab sy sendiri rasa hehe.
waallahualam.

Kredit : Dr. Cinta

Sharing Is Caring :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...