Friday, March 30, 2012

::.. Moon & Teh ..::

Hye...
Kali nie aku nak buat entry tentang dua orang budak yang slalu membawa keceriaan dalam hidup aku..ehhe

Sorang, yang besar panggil dia "Kakak". Tapi aku suka panggil dia Moon or Muna or Keek or Kekek. Suka pnggil name pelik2 kat die.. Dia trima je wlpun die marah aku sebab pecah rahsia name panggilan kat kekawan sekolah dia.. hahaaaa Diorang pun start panggil Moon or Muna kat die..ehee Sian dia.. tp xpe janji die baek :)

Kakak nie, suka sngt layan feel aku, even aku terlebih dr adik die pun dia layan..hahaaaa tapi aku klu nak wat pape or nak pergi mn2 aku suka ajak or paksa die smpai die mahu. Kekadang mengamuk pun aku xkesah janji dia ikut. Dan kekadang klu sebulan skali aku balik kedah mmg aku suka bawa die g makan Secret Recipe or Leko2 kat Aneka.. atau pun minuman tambahan yang famous kat aneka tu. aku dah xingt.. Cz klu nak, aku suruh diorang je g beli..aku tunggu kat kedai mn2..huhuh

Sorang, yang kecik panggil die "Teh". Kekdang aku pnggil die Zati dan ikut suka hati aku nak pnggil die. Teh nie dia suka bergosib ngn aku, suka je mengata kat aku, contoh : "mak usu, napa klu kakak xmau ikut br nak ajak teh?? lepas tu klu blanja, blanja Leko2 kat aneka ja..huhu" Adeh!!!! Terasa aku.:P Teh nie suka wat org gelak..suka sngt gelak smpai kena marah cz asyik gelak.. tp sekarang die dah at asrama... Asrama Sekolah Menengah Pokok Sains Kubang Pasu. Bila dia xda sangat terasa. Sebab rumah diam ja tampa gelak ketawa dia..huh ari tu aku minggu lepas aku g amik dia balik. Pak guard tu cakap aku kak dia..haha tergejut die, mn kakak dia leh drive lg..ehhe nmpak aku muda lg..eceh :P

Time aku kat Putrajaya, aku mmg slalu balik kedah, sebulan skali wajib balik! ehhe.. aku xda adik bradik kat area sini so, family aku sngt risau. Maka, untuk xmerisaukan mak ayah aku, aku janji balik sebulan skali.. so diorang xda la risau pape.. sebab anak bukan depan mata sngt merisaukan bg seorang ibu dan ayah. Eceh.. Bukan anak manja okew

So..Klu aku balik je Kedah. Perkara wajib tengok channel Korea..haha xde la.. aku slalu kena inform my sist kata balik, klu tidak, ade je y merajuk xg tau.. Untung kalau bg tau, kak aku suka masak. Kekadang wat kek, kekadang wat laksa, Kekadang wat bihun sup kekadang wat macam2... Klu aku xg umh diorang melepas la aku. So..klu balik wajib menziarahi mereka2 semua... Untuk makan!!! ehehhe

BestKan dok dekat dengan family, klu kat Putrajaya kena masak sendiri. Sebulan sudah aku kat kedah. Berat aku y tak penah naik sudah naik 5Kg... huhu mmg sihat..sihat sngt :) aku pun terkejut time aku wat medical checkup ari isnin ari tu..huhu Lepas nie, kena kawal makan..

Oklah.. dah lari tajuk..nak cter pasal dua orang nie tp cerita aku juga yang terkeluar..ehehe jumpa lagi nnti :)






Sharing Is Caring :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...