Tuesday, May 31, 2011

::.. Bukit bRoga, SemeNyih ..::

Bukit Broga terletak di Taman Broga berdekatan Semenyih dan bersempadan Selangor-Negeri Sembilan. Ia setinggi 380 meter dan hanya mengambil masa 1 jam untuk tiba di atas, sesuai untuk pedakian mingguan bersama keluarga dan kawan-kawan. Terdapat beberapa puncak pemandangan sebelum tiba di kemuncak 380 meter, ini membolehkan pengunjung atau pendaki menangkap gambar pemandangan dari atas.


Ni kami baru nak bertolak ke Bukit broga...semua exited..makanan punya la banyak kat blakang keta..konon nya nak g makan la..kat atas bukit broga tu..eceh cam larat je nak ngangkut makanan tu..


Pendakian yang sangat mencabar..eheh
tp pemandangan sangat cantik dan menyebabkan yang telih xrasa letih pun...gila bergambar punya pasal..xkira tengah panjat ke tengah rehat ke tengah pikir cam ne nak panjat ke..semua kami amik gambar..huhuhu terasa dunia ni kami yang punya...


Ni kami kat puncak..cantik kan pemandangan, kalau la bukit ni xtinggi memang tiap2 minggu aku nak naik..tenang sangat kat atas nie, hilang semua tekanan2 yang ada.


Waahhhh..teruja bila dah sampai di siNi


...............

Tak sabar nak smpai ke kereta cz kaki dah mengeletar..ni la padah!! x senaman dan renggangkan otot dulu..xpasal2 je kaki cam rasa xpijak tanah...uwaaaaa time nie rasa cam nak menggelongsor turun je..kalau la xde pokok2 nie..dah lama aku gelongsor turun..eheheeeeee


AkhirNya......yeaaaaaaaaaaaaa...sampai juga kat bawah..tp lum smpai keta lagi..sempat lagi bergambar...kaki..kaki..kaki..


Sharing Is Caring :)

1 comment:

restu resort said...

mental mesti segar ek, kesihatan pasti tegar..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...